• Cu toții visăm la un job care ne definește și care ni se potrivește. Însă înainte de a avea șansa de a-l practica, trebuie să fi angajat. Cheia către jobul de vis am putea spune că ar fi pe lângă învățătură și talente, CV-ul și modul în care îl punem în valoare la un interviu. Două persoane deosebite din cadrul companiei Smartware Oradea, Ioana Ciobanu și Miruna Mogoș, ne-au prezentat pașii către un CV cât mai bine structurat și modul în care să îl punem în valoare atât pe el, cât și pe noi în cadrul unui interviu.

    Be yourself. Este premisa acestui workshop. Pentru a-ți pune în evidență calitățile și abilitățile cel mai bine o poți face prin a fi tu însuți.

    Am întrebat-o pe domnișoara Miruna care a fost cea mai mare provocare întâlnită de aceasta în domeniul în care lucrează. Răspunsul acesteia a fost:

    ’’Provocarea pentru mine este de a găsi candidatul potivit pentru echipa în care am un post liber, întrucât este necesar ca acesta să se potrivească ca și stil cu echipa și evident să îndeplinească cerințele (competențe și abilități). Această căutare este atât plăcută, cât și grea, căci este nevoie de multă răbdare până la încheierea procesului.’’

    Un sfat prețios pe care acestea ni l-au oferit și pe care Edubiz îl încurajează totodată, este voluntariatul. Experiența dintr-un CV la un prim loc de muncă nu poate fi existentă decât prin muncă voluntară, cu atât mai bine este încă din perioada liceului, însă nu e niciodată prea târziu pentru a începe să faci voluntariat, dânsele spunând că munca lor voluntară a început din facultate sau chiar la primul loc de muncă.

    Ești introvertit sau o fire mai emotivă și timidă? Nu e nici o problemă!

    Doamna Ioana este de părere că nu e un obstacol să fi introvertit sau emotiv atât timp cât nu îți lași emoțiile să te acapareze în timpul unui interviu. Orele de teatru și cursurile de public speaking sunt de mare ajutor, afirmă aceasta. Prin exercițiu pot scăpa de reținerea de a vorbi în public, ceea ce este necesar.

    Există alte trăsături care contează. Care ar fi 3 calități necesare ale unei persoane adecvate indiferent de postul sau domeniul vizat? Miruna ne-a răspuns:

    ’’Adaptabilitatea, asumare- meritelor, însă și a greșelilor și corectitudinea. Consider că o persoană care se poate adapta la situații noi, de criză sau neașteptate poate aduce un plus echipei. Asumarea meritelor și a greșeșilor, este o dovadă de maturitate profesională, iar corectitudinea în cazul acesta fi corect poate fi similar cu a fi cinstit față de tine, față de colegi, însă și față de situație.’’

    Miruna Mogoș și Ioana Ciobanu își pot asuma, de asemenea, meritele pentru un workshop practic și folositor care cu siguranță le va prii edubiștilor de-a lungul timpului.

    Articol scris de Antonia Sandra