fbpx
  •             Ca membru EduBiz ești într-o continuă dezvoltare, alegi ceea ce îți place să faci și te perfecționezi pe acel lucru.

                La începutul acestei săptămâni managerii și coordonatorii EduBiz au avut parte de un workshop inedit, susținut de dna Daniela Lazar, sau simplu Daniela, cum ne-a rugat dânsa să îi spunem precizând că: „Respectul nu înseamnă să te adresezi cuiva cu <<dumneavoastră>>, de fapt reprezintă modul în care te comporți cu persoana din fața ta”.

                Am început dezbătând despre orașul nostru, despre cum facultățile nu încurajează studenții orădeni să rămână acasă, și nu doar prin deciziile lor de a pleca în alte orașe din România, ci cele prin care aleg să treacă de granițele țării, lansându-ne tot felul de întrebări ce să ne facă să privim spre o perspectivă de viitor chiar la noi acasă, precum: „Care sunt problemele facultății? Cum putem să aducem un alt renume universității noastre? De ce să rămânem în Oradea?”.

                Apoi am început să intrăm în domeniul managementului, în ceea ce facem noi în EduBiz, și ne-a întrebat simplu: „Cum decurge o zi normală la sediu?”

    La care unul dintre noi a răspuns: „Totul începe când intrăm pe ușă, ne salutăm și ne îmbrățișăm toți, un fel de a uita tot ceea ce trăim în afara EduBiz-ului, intrăm instant într-o atmosferă de fericire continuă!”, a tăiat instant lungirea răspunsului: „Ce înseamnă pentru voi acest lucru? (n.r.

    îmbrățișările).” =„Iubire, prietenie, afecțiune”, cuvinte la care dna  Lazar a făcut o remarcă importantă: „Probabil că afecțiunea este ceva ce le lipsește multora dintre noi.”

                Toate curiozitățile despre această lume tumultoasă și atât de frumoasă a managementului neau fost lămurite prin răspunsurile ferme ale dnei Lazar:

    Î: Aveți timp să citiți?

    R: Da, citesc foarte mult, nu doar cărți, ci și documentare sau chiar cursuri, ca să îmi pot ajuta colegii. Asa pot ști cum să le spun când trebuie să schimbe ceva sau să rezolve o problemă, nu să le spun doar că greșesc, ci să găsim împreună o soluție.

    Î: Cum vă descurcați cu oamenii dificili?

    R: Am o întâmplare veche ce m-a ajutat să găsesc o soluție când sunt într-un impas cu o persoană. Eram foarte nervoasă, iar mentorul pe care îl aveam atunci a venit la mine și mi-a pus un pahar cu apă cu 2 cuburi de gheață în el și mi-a spus să o beau pe toata. Am crezut că glumește, dar am băut acel pahar cu apă, bineînțeles că mi-a „înghețat creierul”, dar m-a ajutat. De atunci folosesc această metodă. Am realizat că acele clipe îmi aduc o pauză de gândire, să nu spun nimic la nervi sau stres, pentru că de pe foaie sau telefon cuvintele se șterg foarte ușor, dar când spui lucruri grele într-un moment de impas doare foarte tare si dureza.

    Î: Cum vă organizați timpul?

    R: Pfu…e cam greu, mai ales când sună telefonul încontinuu, dar reușesc, am o agendă în care îmi notez absolut tot și încerc să respect ce îmi propun.

    Î: De ce turismul?

    R: Mereu mi-a plăcut să comunic, imi place sa calatoresc prin lume si sa cunosc oameni si locuri noi. In urmă cu mulți ani, cand am participat la un târg de turism, am văzut standul hotelului Hilton și mi-am promis că voi ajunge să lucrez pentru acest brand. 

             La final, am rugat-o să ne dea câteva sfaturi pentru a le da mai departe prin acest articol:

    Nu lăsați pe nimeni să schimbe ceea ce vreți să fiți!”

    „Visați cât mai mult, nu să ajungeți pe marte, ci să vă îndepliniți visuri reale!”

    „Dacă vrei să faci ceva, fă-l din tot sufletul, caută perfecțiunea în tot ceea ce faci, dar indiferent de

    lucrurile de care te ocupi, nu uita să trăiești la maximum!”

    Articol scris de Lorena Rus