fbpx
  • Statul în casă încă îți dă fiori?

    În aceste momente, când viața ia o întorsătură drastică, mă gândeam ce am putea face să rămânem raționali și să ne gestionăm timpul cât mai bine posibil. Unii dintre noi au fost calmi, iar apoi, pe măsură ce s-au agravat lucrurile au trecut prin stări de anxietate, deoarece această situație provoacă nesiguranță și incertitudine. Toate informațiile în legătură cu virusul vin ca o avalanșă și alți adolescenți au fost mai panicați încă din primele zile. Bineînțeles că informarea este necesară, dar fiți atenți de unde vă luați informațiile în această perioadă agitată.

    Sursă foto: https://www.dor.ro/izolare-in-vremea-coronavirusului/

                 Ce poți face când simți că ești stresat?

                 Pentru început, STAI ACASĂ! Este greu să te obișnuiești cu asta o perioadă îndelungată de timp, dar ai putea profita de acest timp și să te regăsești pe tine însuți, să consideri perioada ca o călătorie spre interior. Ai putea scrie un jurnal, după cum ne sugerează doamna psihog Ramona Lucaciu, de la RoMarketing. Este foarte important să ne observăm gândurile și sentimentele pe care le avem în această perioadă. În cazul în care realizezi faptul că nu ai o stare de bine atunci te poți întoarce spre jurnal să vezi ce gânduri ai avut în ultima perioadă și ce a generat aceste gânduri. Ca să-ți dai seama dacă te afli sau nu în această situație, pune-ți întrebarea: „Cum mă face să mă simt gândul respectiv?”. Trebuie să-ți setezi modul de în care gândești astfel încât să nu rămâi rigid, ci să accepți să răspunzi și la întrebări de tipul : „Dar dacă?” ”Oare cum ar fi dacă aș … ?”

                 Starea în care ne aflăm acum poate fi comparată cu un arc contractat. Cu cât presiunea care îl apasă este mai mare, cu atât își va reveni mai greu.

                 Primul pas este să îți dai seama că te simți blocat într-o buclă și atunci poți să începi să-ți analizezi jurnalul și să vezi ce gânduri ai avut în ultimemel zile.

    Foarte important : păstrează-ți curată igiena mentală! Găsește-ți lucruri de făcut care să ți țină mintea ocupată. Ai putea începe ziua făcându-ți o mâncare sănătoasă, ai putea să citești,  să conversezi cu prietenii, să mai faci câteva exerciții la matematică, să tragi câte un ochi la un serial și să îți dedici câtva timp pe zi pentru a sta cu părinții tăi, cu famila ta. Astfel vei avea activitate și îți vei antrena mintea!

    Astfel, intervine adaptabilitatea. Până la urmă, aceasta reprezintă capacitatea de învățare. O casă, o construcție importantă nu poate fi facută peste noapte. Continuă cu jurnalul de gânduri și sentimente și încet, vei vedea că vei învăța sa te analizezi și să ști care poate fi cauza stresuluii și să  te liniștești.  

                 Cum ajuți o persoană să nu se descurajeze?

                 Fii alături de ea! Ascult-o la nevoie! Dacă aveți pasiuni comune ați putea să stabiliți o oră în care să faceți împreună acel lucru pe video. În cazul în care are o stare de panică în legătură cu informațiile de pe mass-media, caută și propune-i tu un articol științific pe tema respectivă, să vadă și alte aspecte ale problemei. Trebuie să facă diferența, la fel și tu, dintre realitate și Fake News.

                 Astfel, o analiză scurtă dar constatntă a gândurilor tale, o igiena mentală adecvată și o motivație pe măsură por face din această perioadă una în care poți să te descoperi.

               Toate aceste sfaturi si idei au fost inițiate la un workshop online în cadrul EduBiz, susținut de doamna psiholog Ramona Lucaciu, căreia îi mulțumim din inimă, putem spune că ne-a deschis ochii!

    P.S. Vă rog să nu vă tundeți singuri!

    Articol scris de Tania Pantea – blogger EduBiz