• Cum să ai un stil de viață sănătos?

    Voi începe prin a povesti puțin despre experiența mea în legătură cu acest subiect care, din păcate, nu este luat în serios de tinerii din ziua de astăzi. Cred că toate domnișoarele au încercat până în momentul de față să slăbească sau să aibă un corp ridicat așteptărilor cotidiane, încercând tot felul de diete restrictive sau făcând sport fără plăcere, concentrându-se pe ideea că trebuie să slăbească pentru a fi fericite.

    Am trecut și eu, la rândul meu, printr-o perioadă asemănătoare și pot spune că dietele nu sunt o soluție, mai ales pentru că suntem în creștere, iar corpul are nevoie de diversitate, din punct de vedere al mâncării.

       Câteva idei de bază ar fi că, odată ce începem o dietă restrictivă, încep să apară schimbări de stare, pentru că organismul cere, creierul cere, iar noi îl provocăm să reziste tentației, lucru care, la sfârșitul dietei, va conduce la mâncat în exces, iar apoi apare efectul yoyo, în care ne îngrășăm la loc, sau mai mult.    Am avut o prietenă care a mâncat doar un iaurt pe zi, în speranța că va slăbi și va avea un corp ca la televizor sau ca în reviste. Eu nu am avut o părere prea bună despre asta și i-am explicat faptul că organismul are nevoie de nutrienți pentru a funcționa optim, dar nu a vrut să mă asculte. Nu pot spune că nu a slăbit, pentru că la un aliment pe zi, poate slăbi oricine, dar gândiți-vă ce provocare i-a pus ea corpului. După o săptămână au început să apară dureri de cap, grețuri si stări de rău repetate. Doar atunci și-a dat seama că a făcut o greșeală.

    Concluzia?DIETELE NU SUNT O SOLUȚIE PE TERMEN LUNG!

    În continoare voi prezenta, pentru curioșii care vor să ducă un stil de viață cât de cât sănătos și echilibrat, câteva idei de mic-dejun și gustări luate între mese, care îți vor da energie să faci tot ce îți propui pentru ziua respectivă:))

    O idee de mic-dejun rapid și consistent ar fi acesta:

    Ingredientele trebuie să le aveți în casă:

    -cereale (cu alune sau de ovăz)

    -o banană tăiată în bucățele

    -lapte/iaurt simplu/chefir

    -scorțișoară ca topping

    -semințe de chia (după preferințe)

    O altă idee, pentru iubitorii de fructe de pădure:

          Nu uita că micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar dacă mănânci ceva consistent, vei avea energie și vei începe ziua în forță!

    Pe lângă micul-dejun, gustările au și ele importanța lor în viața noastră. Pe parcursul zilei suntem tentați să ronțăim câte ceva, sau la școală să ne servim de la colegi cu pufuleți și ronțăieli nesănătoase. Acum ceva timp făceam la fel, dar de un an în coace, am început să îmi pun cu mine la școală fructe. Acum că stăm acasă, simțim nevoia să mâncăm de plictiseală sau să mâncăm în exces, fără să realizăm acest lucru.

       Iată aici câteva variante de gustări sănătoase, care crede-mă că îți vor plăcea la nebunie:

    Le poți ronțăi la serialul preferat:

    Sau când înveți:

    Mai departe vă voi prezenta o rețetă învățată de la bunica mea, atunci când rămâneți în pană de idei sau de timp, o rețetă rapidă și gustoasă la amiază.

    🌱salată in bucățele

    🌱măsline

    🌱brânză feta

    🌱roșii

    🌱ouă fierte.

    😊La alegere punem condimente:

     sare, piper, oțet.

    La final facem sosul de iaurt:          

    🌱chefir

    🌱sare

    🌱mărar

    🌱usturoi (după preferințe).

    Poftă bună!☺️

        Am tot vorbit de mâncare, iar acum este timpul să vorbim de sport. Orice activitate pe care o faci și ești nevoit să depui efort fizic este bine-venită. Indiferent că mergi pe bicicletă sau că joci baschet. Știai că și atunci când stai în picioare arzi calorii? Este interesant, așa că de-acum în colo ai un motiv în plus de a lăsa vârstnicii să stea jos în autobuz.

       Începe prin a-ți găsi un hobby sau prin schimbarea rutinei. Stabilește o zi pe săptămână în care să mergi pe jos la școală sau găsește activități care să presupună mișcare fizică. Acum, de exemplu, trebuie să stăm în casă și să ieșim doar dacă este absolut necesar, dar asta nu ne împiedică să facem sport și să ne menținem. Nu? Există multe variante de făcut sport în casă, doar cu ajutorul canapelei sau al covorului. Dacă nu ai greutăți sau gantere, te poți folosi de sticle de apă.   

    Nu uita: nu căuta scuze, ci soluții!

    Cu ce ar trebui să rămânem din acest articol? Ce am învățat nou?

    -alegerea de a mânca sănătos este un stil de viață

    -fă sport zilnic (min 30 min)

    -nu renunța la scopul tău

    -rezultatele apar în timp, nu după o zi sau o săptămână

       Pentru mai multe idei, rețete, antrenamente sau pur și simplu motivație, te rog să urmărești pagina mea de instagram @diadiana.health, unde voi posta despre ce am scris mai sus și voi povesti mai multe despre această temă. Crede-mă că te voi motiva și pe tine să începi de acum schimbarea!

    Articol scris de Diana Kerekes – blogger EduBiz