• Provocările EduBiz în anul pandemiei

    25 ianuarie 2021 | Blog
  • Cu toții sperăm că o dată cu noul an pandemia va rămâne de domeniul trecutului. Din păcate însă, trebuie să rămânem realiști și fermi pe poziție, pentru că efectele anului care ne-a schimbat viețile vor rămâne printre noi pentru o bună perioadă de timp.

    Dar vă propun să privim și partea pozitivă, sau cum se spune, partea plină a paharului. Indiferent de cât de greu ne-a fost și de cât de încercați am fost, adaptabilitatea și spontaneitatea au fost 2 factori principali în organizarea și continuarea tuturor proiectelor din Academia de Leadership EduBiz în anul 2020.

    Fiind un an care merită notat în calendar, am stat la o discuție cu Teodora Chifor, fondatoarea EduBiz saucum îi spunem noi, mămica unei familii extrem de mare și frumoasă.

    Echipa de manageri și-a schimbat forma pe parcursul anului trecut, însă am rămas uniți pentru a putea oferi la fel de multe oportunități bobocilor edubiști de anul acesta; și chiar dacă ne-a ieșit în cale pandemia, pot să spun că ne-am descurcat bine.

     

  • În martie, când a fost primul lockdown, noi eram în mijlocul a foarte multe proiecte și în mijlocul activității programului Complete pentru grupa 2019-2020. Știu că era miercuri, în 11 martie și trebuia să mergem cu una dintre firmele noastre partenere, Eberspacher, la copiii din mediul rural, am tot amânat de pe o săptămână pe alta, până ne-am dat seama că treaba e serioasă și trebuie să regândim.

    La nivelul echipei de management a fost relativ simplu, de azi pe mâine am trecut total în online și chiar dacă nu știam ce și cum să facem, atât timp cât școala a fost online, ne-am resemnat și am mutat absolut totul pe device-uri, ne-am adaptat constant și am reușit să menținem aceeași energie.”

     

  • Deși 2020 va rămâne în istorie cunoscut drept anul pandemiei, Teo mi-a spus sincer că îl vede drept „un an al reconstrucției: mentale, sociale, umane și chiar spirituale”; fie că ne referim la edubiști, elevi, părinți, profesori sau oameni simpli. Inclusiv pentru EduBiz a însemnat o reconstrucție, „Niciodată nu am fost în zona de confort, dar fiind deja obișnuiți cu majoritatea proiectelor și lucrurile mergeau de la sine, a fost ușor să ne și să le modelăm. Am avut momente în care nu mai știam ce să facem, dar nu am avut nici măcar o săptămână în care să ne oprim din activitate, nu am luat pauză.”

     

    Edubiștii au avut parte de suport moral în EduBiz

    Tuturor ne-a fost greu și am fost șocați când ne-am găsit limitați la un monitor, fără colegi, profesori, mentori și prieteni lângă noi. Pentru edubiști însă, continuarea activităților și a implicării lor în proiectele și workshop-urile EduBiz a fost un lait motiv de a se ridica din pat. ”Cel mai bun feedback pe care l-am primit în acea perioadă grea a fost când au venit tinerii să ne spună că motivul pentru care își schimbau pijamaua era pentru că se întâlneau cu edubiștii.”

     

    Competențele de a comunica online sunt competențe de bază în viitor

    ”Prin regândirea proiectului DIA, am ajutat copiii din rural să se descurce mai bine cu online-ul și să fie autentici, pentru că autenticitatea în online va fi o bază în viitor; lumea acum se reconstruiește și se va schimba semnificativ în următorii ani, virusul nu va dispărea, iar noi va trebui să ne adaptăm constant.”, a spus Teo.

     

  • Pandemia a avut și efecte pozitive

    „Ne-a făcut să înțelegem micimea noastră, ne-a tăiat puțin din atotputernicia pe care credeam fiecare că o avem. Și eu mă regăsesc în asta, recunosc că aveam agenda plină și eram mereu dintr-o parte în alta, iar uneori când trăgeam linie la finalul zilei observam că lucrurile cele mai esențiale nu apucam să le îndeplinesc și poate am omis să îi ajut pe cei care aveau reală nevoie de mine.”

    „Cu ajutorul pandemiei am descoperit oameni, ne-am cunoscut toți vecinii de pe stradă cu care nu apucam să povestim, am creat legături ca asociație cu noi oameni pe care nu  i-am fi cunoscut altfel.” a mai adăugat Teo.

     

    EduBiz a început mai multe parteneriate internaționale - online 

    Unul dintre cele mai bune lucruri pe care eu una le-am observat la online a fost că am putut să participăm la foarte multe evenimente din toate colțurile lumii; fie că ne referim la proiecte, tururi virtuale, ziua porților deschise la facultăți de peste tot și multe alte activități care deși nu au același farmec online, sunt o piesă importantă în dezvoltarea conexiunii interumane în online.

    „Marea provocare  e că oamenilor le e mult mai greu să fie autentici în online. Sunt mulți care vor avea avantaje aici, dacă vor știi să treacă dincolo de monitor, să își păstreze latura umană, însă sunt și care au de suferit, rămânând în umbră. La Edubiz am lucrat constant pentru a-i ajuta pe tineri să fie autentici.”

     

  • Totul a mers înainte

    „Am continuat absolut toate proiectele, chiar și stagiile de practică am reușit să le ținem, în afară de cel în medicină. 

    Proiectul DIA s-a transformat, mergem în online către copiii din rural, iar marea realizare a acestui proiect a fost că, în ciuda faptului că nu ne-am văzut fizic, i-am ajutat să își aleagă școala care li se potrivește. Mai mult decât atât, am contribuit la realizarea clasei de instalatori în școala profesională, clasă care trei ani de zile nu a mai existat.

    Youth Act for Europe s-a dezvoltat în plină pandemie. În martie când am început proiectul ne-am dorit oricum ca totul să se întâmple în online, să le dezvoltăm tinerilor și latura de a comunica și munci la distanță; acest lucru ne-a ajutat să aranjăm totul mai bine o dată cu pandemia. Din cele 9 proiecte legate de probleme reale din comunitate, avem 5 echipe care și-au dus proiectul la sfârșit în cadrul programului, și totuși continuă să le dezvolte în comunitate.

    Nu am mai ținut tabăra tipică, dar am făcut ieșiri de o zi, am cunoscut noi orașe împreună și am petrecut timp de calitate împreună, aventuri pe care le vom continua și în 2021” mi-a rezumat Teo despre câteva dintre acțiunile EduBiz în 2020.

    Pe lângă toate acestea, Academia de Leadership EduBiz a mai continuat și dezvoltat și alte proiecte, despre care puteți descoperi mai multe pe site sau pe paginile oficiale ale asociației. Mai mult decât orice, am rămas uniți, am dat de greu, am mai râs, ne-am mai supărat, dar creștem continuu împreună și ținem unii la alții, indiferent de ce apare greu. Am trecut împreună prin, sper eu, cea mai grea parte a pandemiei de coronavirus. Pentru noi EduBiz e o comunitate și o familie, iar titlul de edubist este purtat cu mândrie de cei care ni se alătură. 

    Povestea noastră continuă și în 2021, stai pe aproape ca să afli care sunt planurile pentru acest an și pentru șansa de a te alătura acestei comunități.



    Articol scris de Lorena-Clara Rus, Manager Comunicare Edubiz